Liefs vanuit London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rave Graaf - WaarBenJij.nu Liefs vanuit London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Rave Graaf - WaarBenJij.nu

Liefs vanuit London

Blijf op de hoogte en volg Rave

28 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

London 28-09-'16

Verrast kijk ik hoe de eerste dubbeldekker voorbij zoeft terwijl we in het donker de stad in rijden. ROOD! Naief, dat ik had gedacht dat met de jaren de bussen net als de telefoonhokjes uit het straatbeeld zouden zijn verdwenen. Dus spendeer ik de eerste minuten met het driftig fotograferen van al het rood.. tot ik tot de conclusie kom dat ik deze nog wel meer ga zien.. Jenneke slaapt naast mij, iets wat we niet genoeg hebben kunnen doen gedurende de 12 uur durende busrit over belgie, frankrijk, zee, en nu engeland.

We zijn helemaal gebroken wanneer we na een puzzeltocht bij ons hostel aankomen. De hoop om daar wat uurtjes bij te slapen vervliegt zodra we horen dat we pas over 5 uur in mogen checken.. Dus slaapwandelen we gewapend met ponden, camera, veel honger en prachtige ideeën door miezerig Engeland. We zien markjes en metros the brittish library en drinken thee. In de avond zien we Charly and the Chocolate factory, en stralen we als een klein kind.

Helaas snurkt onze ‘buurman’, waarvan ik niet meer dan een harige arm over de reling van mijn bed heb gezien, het plafond van ons 8 bedden tellende slaapzaal eraf, dus zijn we de volgende ochtend chagrijniger dan ooit, Jenneke vooral, wanneer ik happy birthday op haar bed zing terwijl ze onsuccesvol probeert mijn kattengekrijs te smoren. Ze is Jarig en dat gaan we mooi vieren. Met haar nicht, al het moois van London, en drankjes in de avond.

Ik ben onze harige bedbuurman zat dus vraag bij receptie om een oplossing, we krijgen een heerlijke schone kamer voor onszelf met eigen toilet en douche. Wereld van verschil na 2 nachten in een slaapzaal met 6 testosteronbommen! Dromen over oneindige straten en kleine gedichtjes.

Ze tuimelt en ze draaid
Worsteld zich in slaap
Woorden vol ruis
Gedachten niet te smoren
Rust vol zorgen
En wachtende op morgen
Waakt ze over haar dromen.
-30-09-’16-

Zaterdag dwaal ik in mijn eentje door de straten, het is genieten om even wat rust voor mezelf te kunnen nemen. London is prachtig wanneer je alle tijd hebt. Mensen haasten er harder dan dat Nederlanders kunnen en zoefen op kleine fietsjes met glimmende fietshelmen door het verkeer heen. Iets later op de dag later laat ik me rondleiden door een straatartiest die ik gisteravond in de bar tegenkwam. Locals kennen alle mooie plekken en Tom verteld me over geschiedenis en verhalen in een zwaar engels accent. Het is avond en Jenneke is terug van haar museum en wandelt mee naar onbekende plekken. De big ben wordt verlicht en de lampjes van de london eye schijnen over de theems vanaf de bruggen.

De laatste dag is hectisch, de tijd ging veel te snel. Mijn tas staat klaar voor de steiner training en ik heb er geen zin in. Na een knuffel en goede reis stap ik op de metro en reis ik alleen naar mijn volgende bestemming. Watford.