Aloha! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Rave Graaf - WaarBenJij.nu Aloha! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Rave Graaf - WaarBenJij.nu

Aloha!

Blijf op de hoogte en volg Rave

31 Januari 2017 | Verenigde Staten, Honolulu

Hawaii is prachtig, vanaf mijn drijvend huis zie ik groene bergen de stad omhelzen. Ik wil graag die bergen in, altijd aangetrokken door omhoog klimmen tot de wolken onder je zweven. We maken een soort plan, en huren een auto. De grote groep waarmee we de boot verlieten wordt in 3 autos opgesplitst, allemaal met een ander plan, veel willen naar pearl harbour, wat mij ook intressant lijkt, maar met onze halve dagen hebben we er geen tijd voor.. Met 5 vriendinnen en collegas gaan wij ons eigen weg. Iets wat in het begin hirarish is aangezien we 2 met een autorijbewijs hebben , een daafvan heeft in 3 jaar niet gereden, en komt met schokken heel langzaam de garage uit, waar shan uit australie het stuur overneemd, waar ze aan de andere kant van de weg rijden.. Het duurd even maar dan rijden we zonder “nee shan, linkslinks, je bent aan het spookrijden”..

Het is alleen al gaaf om hier rond te rijden, tussen de hoge bambooheuvels en groene paadjes, door valeien en geweldige uitzichten over het eiland.. We willen graag de stairway to heaven beklimmen maar horen dat het sinds dit jaar verboden is, teveel mensen vielen naar beneden en kwamen niet meer terug. Nu staat er een bewaker en een boete van 1000 dollar op.. We rijden naar een strandje, trekken onze schoenennuit en dansen door waar de golven het zand aanraken. Het eiland is zo mooi, peaceful. Zelfs de nummerborden van de autos hebben een regenboog. Iedereen is vriendelijk. We relaxrn hier even en halen daarna burritos voor lunch.

Op de terugweg rijden we langs een uitkijkpunt, we zijn zo hoog en de wind is gigantisch, blaast ons bijna weg... Je kan van hier over het hele eiland kijken. Er was hier blijkbaar jaren en jaren terug een gevecht met de natives van het eiland waar ze van deze klif af werden gedreven, cruel.. Een van ons moet eerder werden, we rijden terug naar de stad, zetten haar af en halen twee andere vrienden op, we zien de klokkentoren, en gaan naar het stadsstrand, er zijn niet genoeg golven om op te surfen maar het strand heeft iets intressants met de hoge skyscrapers op de achtergrond.. We lopen het strand over, duiken wat souvenirwinkeltjes in en hangen aan de gigantisch grote bomen die overal groeien. Ze bestaan uit meedere stammen, waar je veestoppertje in kan spelen en lange luanen hangen naar beneden. Dan moet ik ook terug naar werk, vanuit mijn massagekamer staar ik naar het prachtige land, ik zou hier zo graag nog eens terugkomen...